Mať správny ranný návyk je jedným z najdôležitejších krokov na ceste k úspechu.

Predstavte si všetkých úspešných ľudí, ktorých poznáte. Čo asi robia, keď sa ráno zobudia? Určite sa vo vašich predstavách neprevaľujú v posteli a opakovane stláčajú budík. V podstate si nemusíte predstavovať nič konkrétne, ale zrejme je vám jasné, že nejaký ranný návyk určite majú. Tak prečo by ste neurobili to isté? Ak chcete byť úspešní, ale nerobíte to, čo úspešní ľudia, niečo je zle.

Správny ranný návyk nie je niečo s čím sa narodili. Vytvorili si ju, pracovali na nej a je to jedna z vecí, ktorá im priniesla úspech.

Ako si ranný návyk vytvoriť?

Sú rôzne možnosti ako si vytvoriť správny ranný návyk. Je to na vás, ktoré z dole uvedených bodov použijete, aby ste zlepšili svoje návyky. Skúste si vybrať tie, ktoré si myslíte, že máte šancu zrealizovať. Nemusíte použiť všetky, ale ak to dokážete, výborne.

1. Buďte vďační 

Byť vďačný je jedna z najjednoduchších najsilnejších vecí, ktoré môžete urobiť. Je známe, že úspešní ľudia si ráno zo sumarizujú čo zažili a poďakujú za ne. Poobzerajte sa okolo seba a povedzte si začo ste vďační. Od deky na posteli až po rodinných príslušníkov. Každý deň po prebudení poďakujte za tieto vecí a uvidíte zmenu vo svojich emóciách.

Aj poďakovanie svojmu telu môže mať veľký vplyv na zdravie a pohodu. Pozrite sa na tento experiment s ryžou.

Je to veda. Ďakujte svojmu telu, Bohu alebo vesmíru za to, čo máte. Robte to každý deň a pochopíte prečo sú úspešní ľudia v tomto taký neústupní.

2. Cvičte

Toto je už stálym prvkom rannej rutiny mnohých ľudí, a to z dobrého dôvodu. Výskumy ukazujú, že cvičenie pomáha k sústredeniu, zvyšuje náladu a nabudí telo. To je presne to, čo potrebujete kým vstúpite do reality.

Je dôležité, aby ste počas cvičenia dosiahli chemické zmeny v mozgu. To znamená uvoľnenie kyseliny mliečnej a pozitívnych účinkov. Musíte sa poriadne spotiť alebo zabehnúť aspoň 1,5 km. Zistila som, že na dosiahnutie pozitívnych účinkov trvajúcich celý deň nestačí pár kľukov a drepov.

3. Vizualizácia 

Vizualizácia funguje. Ale množstvo ľudí je príliš lenivých a majú tendenciu zanedbávať oblasti, ktoré neprinášajú okamžité výsledky.

Jednoducho zatvorte oči a predstavujte si, kde chcete byť. Pozorujte seba, ako dosahujete tieto ciele a prežívajte všetky emócie s tým spojené. Precítiť emócie úspechu je na tom to najdôležitejšie.

4. Meditácia 

Úspešní ľudia, ktorí počúvajú svoje telo a zaujímajú sa o svoje mentálne zdravie po čase zistia, že bez meditácie fungovať nedokážu. Majú tak zapratané hlavy prácou, zodpovednosťami, tým, čo majú urobiť, že jediný spôsob ako ventilovať a nezblázniť sa je meditovať.

Rozmýšľate, v čom je tajomstvo ich úspechu, ako to, že sú tak vysmiati, emočne inteligentní a pôsobiaci vyrovnane? Meditácia je odpoveďou.

Ak neviete ako meditovať, prečítajte si napríklad náš článok 10 jednoduchých cvičení ako posilniť silu vôle.

ranný návyk

5. Pitie vody 

Napiť sa vody ihneď po prebudení ma množstvo zdravotných výhod. Je to aj Japonská tradícia a faktom je, že sa dožívajú viac ako 100 rokov.

6. Odšťavovanie 

Pitie štiav je ďalšia skvelá vec, ktorú môžete urobiť pre svoje telo a na lačný žalúdok je to ešte lepšie. Benefity odšťavovania sú na jeden ďalší článok. Každopádne určite ste počuli niekoľko krát, že viacero úspešných pije šťavy či smoothie. Nájdete o tom viacero rozhovor aj článkov.

7. Nastavenie cieľov 

Je dôležité stanoviť si nie len tie životné ale aj denné ciele. Vo veľkej schéme vašich cieľov je najdôležitejšie, čo robíte dnes.

Ako povedal Will Smith: “Nemusíte postaviť múr. Nemusíte si povedať, že postavíte najväčší, najdokonalejší, najlepší múr aký kedy bol postavený. Povedzte si, položím tehlu najlepšie ako viem. Môžete to takto robiť každý deň. A čoskoro budete mať múr.”

ranný návyk

Čo nerobiť po prebudení (vyhnite sa tomu!)

1. Pozeranie emailov 

Ísť po prebudení do emailovej schránky je asi to najhoršie, čo môžete urobiť. Niektorí úspešní to robia tak, že si stanovia konkrétny čas, kedy si pozerajú emaily. Tak sa vyhnú tomu, že tomu prepadnú.

2. Vypínanie budíka stále dookola 

Keď odkladáte budík, začínate ihneď deň so zlyhaniami. Prvá vec, ktorú robíte počas dňa a už sa dostávate do pokušenia. Ako môžete očakávať, že odoláte nezdravému stravovaniu, lenivosti, preskakovaniu úloh, keď ihneď z rána prepadáte pokušeniu 10 – minútového spánku.

Pozitívna zmena stavia na ďalšej pozitívnej zmene. Jedno pozitívne rozhodnutie za druhým vybudujú úspech.

3. Vytváranie si stresu

Hneď po prebudení si spomeniete, čo za povinnosti a zodpovednosti vás čakajú.Takže ihneď z rána odchádzate do práce so zlým pocitom, prípadne zlou náladou.

Urobte si radšej zoznam povinnosti, ktoré mate urobiť. Najťažšie urobte hneď z rána. Stalo sa niekedy, že ste nejaký problém niekedy nevyriešili? Keď nejde o život nejde o nič. A vám akurát pribúdajú sivé vlasy, stres a choroby.

4. Robenie nepotrebných vecí

Ráno sa snažte urobiť čo najmenej. Veci, ktoré môžete urobiť ešte večer si nenechávajte na ráno. Prichystajte si oblečenie, veci, zbalte si tašku do práce, pripravte raňajky atď. Tým sa vyhnete rannému stresu a meškaniu do práce.

V prvom rade si povedzte, čo chcete zahrnúť do svojej rannej rutiny. Je veľmi ľahké z nej upustiť, pretože ste šli spať neskoro v noci alebo ste jednoducho leniví. Dôležité je, aby ste nové návyky aplikovali denne.

Tak ako to bude zajtra? Podniknete prvé kroky k úspechu alebo si budete odkladať budík každých 10 minút? Aby to bolo pre vás ľahšie môžete si vytlačiť túto PDF motivačnú tabuľku. Do ktorej si môžte zapísať všetky svoje úlohy a zaškrtávať si ich každé ráno kým sa váš návyk nestane dostatočne silný.

Ranná_rutina_tabuľka_PravýMuž.sk

Zdroj: menprovement.com